Özgür Sohbetler #5 – Guerrilla Republik’e Merak Edilenleri Sorduk!

Özgür Hip Hop’tan herkese merhaba! Aylık olarak sizlerle buluşturduğumuz röportaj serimiz Özgür Sohbetler’in bu ayki konuğu Rap müzik çevirileri ile tanıdığımız Guerrilla Republik oluyor. 2014 yılından bu zamana kadar aktif olarak çeviri yapan Guerrilla Republik, kaliteli iş yapan nadir kuruluşlardan.

Şimdi daha fazla beklemeden Guerrilla Republik röportajımıza geçiş yapalım.

Öncelikle röportaj isteğimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Klasik sorular ile başlayalım. Kimdir bu Guerrilla Republik? Kaç kişiden oluşuyor? Guerrilla Republik nasıl hayata geçti?

Kendimi ifade etmem için bu şansı tanımanızdan ötürü asıl ben teşekkür ederim. Guerrilla Republik, 2014 yılında iki Hip-Hop sever tarafından açılmış bir YouTube kanalı. Grup içinde çevirileriyle katkıda bulunmuş pek çok Hip-Hop sever yer almış olsa dahi şu an için biri, bu kişi ben oluyorum, aktif, üç kişi yoluna devam etmekte.

Hangi şarkıların çevirileceğine nasıl karar veriyorsun? Takipçilerin içeriğe yön verdiği oluyor mu?

Çeviri kısasında kişisel bir çeviri kanalı olduğumuzu hep göz önüne getirmeye çalışıyorum. Bu nedenle her ne kadar çeviri isteklerine de yer vermeye çalışsak dahi ilk seçeneğimiz kendi çalma listelerimizde yer alan şarkılara yer vermek. Çevirerek takipçilerimizin şarkıları anlamasına vesile olmak bizlerde mükemmel bir hoşnutluk uyandırıyor lakin kendi sevdiğimiz şarkıları başka dinleyicilerle paylaşmak çok daha kıyak bir olay.

Birçok farklı sanatçının şarkılarını hesabınızda paylaşıyorsunuz. Telif hakları konusunda ne gibi sorunlar yaşıyorsunuz?

Telif hakları ve devamında gelen ihtarlar yüzünden ne yazık ki daha önce üç kanalımız kapandı, ve bu kanalın da ömrünün çok çok uzun olacağının hâlâ bir garantisi yok. O yüzden telifler belimizi büküyor, her ne kadar önlem almaya çalışsak dahi her zaman topun ağzındayız.

Çeviriler ile birlikte Podcast serisine ve Twitch yayınlarına devam ediyorsun. Hangi platform daha çok önem taşıyor?

Çeviri ile başladığımız için asıl olayımız çeviriler diyebilirim. Şu an Twitch yayınlarını bekleyen çokça arkadaş var ama kişisel hayatın getirdiği yoğunluk yüzünden içlerinden birkaçına ağırlık vermek zorunda kalıyoruz, bunların başını çeviriler, ondan sonra da podcast serileri çekmekte. Buna rağmen, ülkemize Hip-Hop’ın roket hızıyla yükselmesinin beraberinde getirdiği bilgi kirliliği ve seçicilikten uzak ortam yüzünden sanırsam podcastler ilk önceliğimiz haline gelecek.

Peki dahil olduğunuz Yabancı Rap Çevirileri oluşumunda durum nasıl? Yeni bir şeyler düşünüyor musunuz?

Yabancı Rap Çevirileri bünyesinde; Altuğ Orgun, Cenk Durlu ve Ozan Korkmaz hâlâ içerikler üretmekte. Hepimizin kafasında ortak bir plan yatmakta. Keza bu planın başlangıcını çevremizde ufak çaplı bir Hip-Hop sohbet grubu oluşturarak yaptık ve bu ortamın içinde gerçekten oldukça kalifiye dinleyiciler var. Ülkemizdeki Hip-Hop ortamı mutlaka daha steril bir hale gelecek, çoğu arkadaşız bu konuda ümitsiz olsa dahi bu bir ihtiyaç. Nasıl ki Harlem Rönasansı beklenmedik bir zamanda patlak verip sonucunda mükemmel değişimler yarattı, bizler de bu değişimin bir parçası olmak istiyoruz.

Biraz daha gündemdeki konular hakkındaki düşüncelerini konuşalım.Bu soruya Podcast’inde cevap vermiştin fakat tekrar sormak istedik. Ben Fero’nun ilk albümü Orman Kanunları hakkında ne düşünüyorsun?

Ben Fero’nun albümü teknik seviyede olumsuz yönde büyük eleştirileri hak etmiyor, yabancı Rap piyasasını takip eden her arkadaş bunun rahatça farkına varabilir. Asıl mesele Türkiye’de Hip-Hop’ı 2000’lerin ortasında yakalamış kuşağın yok sayılıyor olması. Bazı çevreler tarafından ‘gelenekçi’ olarak yaftalansa dahi bu kuşağın da Hip-Hop ve Rap müzikten belli başlı beklentileri var. Ben Fero kesinlikle bu beklentileri karşılamak gibi bir zorunluluk içinde değil, beni en çok üzen bu beklentilere karşı saygısız bir şekilde yaklaşmış olması. Piyasanın tek tip olduğunu vurgulayarak belirli bir kesime hâlâ Hip-Hop ruhuyla hitap eden isimleri ‘mikrofona ağlayanlar’ olarak yaftalıyorsa bu karşı çıkılması gereken bir olaydır. Sanırsam bu kişinin kendi karakteri ve dünya görüşüyle de alakalı, ekmeğini kazandığı işe önce bir saygı duymalı.

MOB Entertianment’in yaklaşık 4 ay içerisinde 70 parça ve 70 video klip yayınlaması hakkında ne düşünüyorsun? Sence bu iyi bir strateji mi?

Aklıma Gucci Mane’in, 2016’da: 3 albüm, 3 EP ve 2 mixtape çıkarması geliyor. Hapisten çıkmasıyla hemen hemen tüm piyasanın gözü üzerindeyken yaptı hem de bunu, o seneden çıkan kaç albümü şu an hatırda? Tüketim toplumuna dönüştüğümüz artık aşikar, bunun önüne geçmek de imkansıza yakın, o yüzden biraz daha planlı bir şekilde yapılmalı bu iş.

Bu sıralar yerli veya yabancı olarak hangi isimleri dinliyorsun? Okuyucularımıza tavsiyelerde bulunabilir misin?

Türkçe Rap piyasası şu an çok hızlı akarken ben de çoğu dinleyici gibi sürekli yeni işlere kulak vermeye çalışıyorum. En son dinlediklerim arasında Şiirbaz’ın yeni şarkısı Zemin Katı sanırsam açık ara favorim. Keza yine yeni çıkmış bir iş, yabancı piyasadan, ki soruları cevaplarken de arkadan bu albümü dinliyorum: Smif-n-Wessun – The All. Biliyorum çoğumuzu günlük hayatta sürekli bir keşmekeşin içindeyiz, gerek okul gerekse iş hayatı. Bu albüm akşam eve döndüğünüzde uzanıp kafa dinlemek için dinleyebileceğiniz bir albüm, kesinlikle önerim.

Röportaj isteğimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Okurlarımıza söylemek istediğin bir şey var mı?

Özgür Hip Hop platformuna yolunda başarılar, kesinlikle piyasada ihtiyaç duyulan kaynaklardan birisi, çabanız için kendi adıma teşekkürler. Rap dinleyicisinden şahsi ricam bu müziği ve kültürü daha çok sahiplenmeleri, onlar size gelenekçi veyahut dar görüşlü diyebilir ama biz bu kavram arasındaki çizgileri gayet iyi biliyoruz. Bolca dinlemeye ve dinleyerek öğrenmeye devam, sevgilerle.

Avatar

Yusufcan Aksu

2016 - 2020 yılları arasında oyun ve espor basınında yer alan Yusufcan, Özgür Hip Hop ile birlikte takipçisi olduğu Hip Hop kültürü hakkında içerikler üretmeye başladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Bu içerik korunmaktadır!